Jadual Perjalanan Singapura 4 Hari: Blog Perjalanan Singapura Saya

Richard Ortiz

Isi kandungan

Ini adalah jadual perjalanan 4 hari yang mudah diikuti untuk Singapura, berdasarkan perjalanan saya sendiri ke sana. Lihat sorotan Singapura pada kadar yang santai dengan panduan perjalanan 4 hari Singapura ini.

4 Hari di Singapura

Saya melawat Singapura pada bulan November sebagai sebahagian daripada perjalanan 5 bulan yang dirancang di sekitar Asia bersama teman wanita saya. Walaupun saya telah melawat Singapura secara ringkas beberapa tahun yang lalu, segala-galanya adalah baharu kepada saya dalam perjalanan ini.

Dengan masa lima bulan untuk bermain, kami mempunyai masa yang cukup untuk menghabiskan sedikit masa di Singapura berbanding orang lain. Oleh itu, kami menetap selama 4 hari di Singapura yang kami fikir akan memberi kami masa yang cukup untuk melihat tempat yang paling kami minati.

Walaupun ramai orang nampaknya hanya singgah ke Singapura selama beberapa hari di antara destinasi, kami kagum dengan banyaknya perkara yang boleh dilihat dan dilakukan di sana.

Walaupun selepas empat hari bersiar-siar di Singapura, kami tidak benar-benar melengkapkan 'senarai harapan' kami . Sejujurnya, 'senarai hajat' kami hampir tidak mencolok dalam apa jua keadaan!

Perkara yang perlu dilakukan di Singapura dalam masa 4 hari

Namun, hanya banyak yang boleh anda lakukan dalam masa terhad , dan saya rasa jadual perjalanan Singapura 4 hari kami pada akhirnya cukup bagus.

Ia mengambil tempat tarikan utama Singapura seperti Gardens by the Bay, tempat yang kurang dilawati seperti muzium Red Dot, malah termasuk makan malam malam bersama rakan Singapura yang baharu!

SingapuraKubah Bunga tidak berbeza!

Meliputi kawasan seluas 3 ekar, dan dengan ketinggian 38 meter, ia merupakan persekitaran gergasi yang dikawal suhu. Di bahagian dalam, bunga dan pokok dari pelbagai bahagian dunia dipamerkan di kawasan bersegmen.

Apabila kami melawat pada bulan November, kubah itu juga mempunyai rasa Krismas. Ini memberikannya suasana Disney yang pelik. Pada asasnya, ia menambah surealisme semua itu!

Kubah Hutan Awan

Walaupun lebih kecil dalam jumlah kawasan yang diliputi daripada Kubah Bunga, Kubah Hutan Awan jauh lebih tinggi. Di dalam, anda boleh melihat Gunung Awan setinggi 42 meter, air terjun setinggi 35 meter dan laluan pejalan kaki menuju ke atas, ke bawah dan di antaranya.

Terdapat kawasan yang berbeza di dalam kubah dan gunung itu sendiri. Ini termasuk Crystal Mountain, Lost World, dan Secret Garden antara lain. Ini setakat ini adalah kubah kegemaran saya daripada kedua-duanya, dan pastinya berbaloi dengan harga kemasukan.

Perkara untuk dilakukan di Singapura pada waktu malam

Jika anda hanya mempunyai satu malam percuma di Singapura, saya sangat mengesyorkan anda menghabiskannya menonton Pertunjukan Cahaya Gardens of the Bay. Ia agak menakjubkan!

Kami telah menetapkan masa ini dengan baik dengan meninggalkan kubah, kerana kami hanya mempunyai satu jam untuk mengisi sebelum matahari terbenam. Selepas matahari terbenam, lampu menyala pada Supertrees, dan kira detik ke bunyi dan pertunjukan cahaya bermula!

Supertree Grove di Gardens of the Bay

Selepas mengambil beberapa warna hijau terang dan sangatKek Pandan yang sedap di luar kubah, kami merayau ke Supertree Grove. Tiket Klook kami termasuk Laluan OCBC Walkway antara pokok besar, dan walaupun kami boleh naik terus, kami memutuskan untuk menunggu sehingga lampu pokok menyala.

Keputusan yang baik ! Walaupun terdapat barisan kecil untuk naik ke laluan pejalan kaki, ia benar-benar menakjubkan di sana. Supertrees diterangi, dan terdapat pemandangan luar biasa ke kawasan Teluk Singapura. Orang yang takut ketinggian mungkin tidak menikmatinya di sini! Bagi kami yang lain, Singapura pada waktu malam benar-benar menakjubkan!

Pertunjukan Cahaya Taman-Taman Teluk

Pertunjukan Cahaya Gardens by the Bay benar-benar menakjubkan, dan kerana masa sepanjang tahun, kami melihat satu dengan tema Krismas. Untuk rasa yang lebih baik, lihat video di atas dan catatan blog Singapura yang telah saya nyatakan.

Selepas meninggalkan Gardens, kami makan malam, dan kemudian kembali ke hotel. Hari 2 di Singapura telah berakhir!

Jadual Lawatan Berjalan Kaki Singapura Hari 3

Saya tidak akan berbohong dan mengatakan kami telah pulih sepenuhnya daripada jetlag pada hari ke-3 di Singapura, tetapi kami mendapat sana!

Tiba dan keluar pada masa yang munasabah, kami menuju ke kawasan Chinatown di Singapura.

Chinatown di Singapura

I Saya akan mengatakan bahawa saya tidak terpesona oleh Chinatown di Singapura. Bukannya ia tidak kekurangan tempat-tempat menarik seperti BuddhaKuil Peninggalan Gigi, tetapi dari segi kejiranan, ia tidak begitu menonjol untuk saya. Masing-masing untuk mereka sendiri dan semua itu!

Berikut adalah rasa beberapa tempat yang kami lawati di Chinatown, Singapura.

Kuil Relik Gigi Buddha

Bangunan unik ini sangat berbeza dengan metropolis moden yang dibina di sekelilingnya. Di dalamnya, terdapat kuil, dan kawasan yang dikatakan menempatkan peninggalan Buddha.

Melawat Kuil Peninggalan Gigi Buddha adalah menarik bagi saya kerana muzium itu. Ia membantu menjelaskan beberapa sejarah bukan sahaja kuil, tetapi versi Buddhisme ini. Berjalan-jalan mungkin mengambil masa kira-kira sejam.

Pusat Makanan Maxwell

Apabila kelaparan mula melanda, adalah baik untuk pergi ke tempat makan penduduk setempat. Di Chinatown, ia adalah Pusat Makanan Maxwell. Gerai penjaja yang teratur mengkhususkan diri dalam hidangan berbeza yang dijamin memenuhi citarasa. Kami menyukai laksa di gerai Old Nyonya.

Galeri Bandaraya Singapura

Galeri Bandaraya Singapura mungkin tidak terdapat dalam jadual perjalanan Singapura 4 hari kebanyakan orang. Ia mungkin tidak dipaparkan dalam jadual perjalanan persiaran Singapura kami sekiranya kami tidak berada di sebelahnya semasa musim hujan yang sangat lebat!

Tetapi ia adalah tempat yang menarik, mendokumentasikan perkembangan Singapura selama ini. Ia juga memberi petunjuk tentang bagaimana Singapura boleh membangun pada masa hadapan. Pasti bernilai separuhsejam masa anda ketika berada di Chinatown.

Kuil Sri Mariamman

Ya, saya tahu ia dipanggil Chinatown, tetapi terdapat juga kuil Hindu yang agak mengagumkan di sana . Memandangkan ada semacam majlis ketika kami masuk, kami tidak terlalu lama. Secara keseluruhannya, ia adalah tempat yang menarik untuk dikagumi, walaupun hanya dari luar.

Pusat Seni Esplanade

Ketika siang hari semakin hampir, kami menuju ke kawasan Esplanade di tepi teluk. Di pusat seni, terdapat pameran berputar, pameran dan pertunjukan langsung. Sebahagian daripada ini adalah percuma, dan yang lain dikenakan bayaran.

Semasa kami melawat, nampaknya terdapat semacam program pertukaran budaya India, kerana terdapat beberapa aksi India. Jika anda mencari perkara percuma untuk dilakukan di Singapura pada waktu malam, pastinya berbaloi untuk melihat apa yang berlaku di sini semasa lawatan anda sendiri.

Kawasan Teluk Marina di Singapura Pada Waktu Malam

Dan kemudian tiba masanya untuk kembali ke hotel. Berjalan kaki dari Esplanade, melintasi Jambatan Helix dan sekitar kawasan Marina Bay Sands kelihatan menakjubkan. Apabila kami melawat, kami juga dijamu dengan bulan purnama!

Hari Jadual Perjalanan Singapura 4

Dan sebelum kami sedar, kami telah berada di hari ke-4 di Singapura, hari penuh terakhir kami.

Sebelum memulakan perjalanan, saya telah bimbang tidak akan cukup untuk melihat di Singapura dalam masa 4 hari. Sekarang, saya sedar bahawa 4 hari tidak akan cukup lama! saya dahmenyertakan beberapa tempat yang masih ingin kami lawati pada penghujung catatan blog Singapura ini. Buat masa ini, mari lihat hari ke-4 di Singapura!

Galeri Negara Singapura

Galeri Nasional Singapura ialah tempat 'besar' kami untuk melawati ini. hari. Dan ya, ia adalah besar! Galeri ini mempunyai gabungan pameran tetap dan bergilir, beberapa daripadanya melibatkan tiket tambahan.

Apabila kami melawat Galeri Nasional Singapura, pameran sementara adalah pameran minimalis yang menyeronokkan untuk dilihat. Terdapat juga karya seni ini yang saya namakan sebagai karya Vertigo!

Sekarang, mesti dikatakan bahawa Galeri Negara adalah besar. Terdapat bilik dan galeri yang kelihatan tidak berkesudahan, malah selepas 3 atau 4 jam kami tidak melihat kesemuanya.

Jika seni adalah perkara anda, anda harus menyemaknya. Bawa snek anda sendiri dan elakkan kafe, kerana ia benar-benar mahal dan bukan kualiti yang hebat.

Little India di Singapura

Little India ialah satu lagi kawasan kejiranan anda patut lihat di Singapura. Terletak di sebelah timur sungai Singapura, ia betul-betul di seberang Chinatown.

Seperti yang anda jangkakan jika diberi nama, kawasan ini banyak dipengaruhi oleh penduduk India di sini. Jangkakan kuil, makanan, warna dan bunyi!

Kami menghabiskan satu atau dua jam di Little India, Singapura. Selepas itu kami kemudian menaiki metro untuk bertemu dengan beberapa kawan baru.

Makan malam Sengkang di kawan-kawan'rumah

Kembali ke Athens, Vanessa mengadakan lawatan berjalan kaki. Sebahagian daripada ini adalah percuma, dan orang lain membayarnya. Ini memberi dia peluang untuk bertemu orang dari seluruh dunia, dan beberapa ketika dahulu dia bertemu dengan pasangan dari Singapura, Elena dan Joanna.

Ketika kami berada di bandar, mereka menjemput kami untuk makan malam! Ia amat dihargai, begitu juga peluang untuk belajar sedikit tentang kehidupan di Singapura moden dan melihat bahagian dalam apartmen sebenar. Mereka juga telah mengembara ke beberapa negara yang kami rancangkan untuk lawatan ini di sekitar Asia Tenggara, jadi eloklah untuk mendapatkan beberapa petua dalaman!

Setelah makan malam selesai, kami mengadakan acara pertama kami. banyak pengalaman teksi Grab, dan kembali ke hotel. Keesokan harinya, sudah tiba masanya untuk terbang selama 3 minggu di Thailand!

Petua Perjalanan Singapura

Berikut ialah beberapa petua perjalanan yang mungkin menjadikan hidup anda lebih mudah apabila menghabiskan masa di Singapura. Mereka sama ada akan menjimatkan wang, masa atau kerumitan anda. Kadang-kadang, ketiga-tiganya!

Klook

Ini ialah apl pelancongan hebat yang menawarkan pelancongan dan perkhidmatan berdiskaun di seluruh Asia. Kami menempah tiket kami untuk kubah Gardens by the Bay dan laluan pejalan kaki melalui Klook, dan ia menjimatkan sedikit wang kami. Perkara yang berguna untuk dimiliki, kerana anda boleh menggunakannya untuk cadangan tentang kawasan di Asia yang anda lawati.

Grab

Pasang Grab pada telefon anda, dan anda akan mendapat akses kepada perjalanan teksi murah di Singapura. Sekali lagi, Grabberfungsi melalui seluruh rantau Asia Tenggara juga. Ini agak berguna dari segi mendapatkan harga teksi yang ditetapkan untuk mengelakkan tawar-menawar dan caj berlebihan yang boleh berlaku sebaliknya.

Perkara yang kami tidak sempat melihat tetapi ingin melihat di Singapura

Seperti yang dinyatakan, kami tidak berpeluang melihat segala-galanya di Singapura yang kami mahukan. Memandangkan kami mungkin akan terbang semula dari Singapura ke Athens, kami akan cuba melihat tempat berikut pada lawatan kami yang seterusnya.

• Muzium Seni dan Sains
  • Taman Botani
  • Muzium Sejarah Negara
  • Muzium Budaya Asia
  • Rumah Peranakan
  • Taman Pantai Timur

Merancang untuk melawat Singapura tidak lama lagi dan mempunyai sebarang soalan? Tinggalkan ulasan di bawah, dan kami akan melakukan yang terbaik untuk membantu anda!

Soalan Lazim jadual perjalanan Singapura

Pembaca yang merancang perjalanan ke Singapura sering bertanya soalan yang serupa dengan ini:

Adakah 4 hari cukup untuk Singapura?

Singapura ialah destinasi yang menarik untuk dilawati, dengan tarikan yang terdiri daripada latar langit Singapura yang mengagumkan kepada makanan lazat yang terdapat di pusat Penjaja. Apabila merancang perjalanan pertama anda ke Singapura, gunakan jadual perjalanan empat hari saya di Singapura sebagai panduan!

Berapa hari diperlukan di Singapura?

Mungkin menarik untuk memberi Singapura beberapa hari sebelum meneruskan, tetapi tinggal lebih lama 4 atau 5 hari akan memberi anda peluang untuk menerokai taman botani Singapura,kunjungi pusat makanan Adam road, nikmati pertunjukan cahaya Marina Bay pada waktu malam dan banyak lagi.

Apakah yang anda boleh lihat di Singapura dalam masa 5 hari?

Berikut ialah idea beberapa tarikan dan tempat untuk dilawati jika anda menginap selama 5 malam: Muzium Sains Seni, Muzium Negara Singapura, Safari Malam di Zoo Singapura, Taman Burung Jurong, Taman Botani Singapura, Gardens by the Bay, Taman Langit Marina Bay Sands, Pulau Sentosa, Singapura Clark Quay, dan banyak lagi!

Apakah yang boleh anda lakukan di Singapura dalam masa 3 hari?

Jika anda hanya mempunyai 3 hari di Singapura, pertimbangkan untuk memasukkan beberapa perkara berikut dalam jadual perjalanan anda: Buddha Tooth Temple di Chinatown, Balai Polis Old Hill Street, Arked Little India, Rumah Tan Teng Niah di Little India, Kuil Sri Veeramakaliamman, Gardens by the Bay, Dek Pemerhatian Marina Bay Sands, Taman Merlion.

Lagi catatan blog daripada perjalanan ini

Jika anda menikmati jadual perjalanan Singapura ini selama 4 hari, berikut ialah beberapa catatan blog dari negara lain yang kami lawati dalam perjalanan ini yang mungkin anda juga suka:

Malaysia

Thailand

Vietnam

Myanmar

Jadual Perjalanan 4 Hari

Oleh itu, saya telah berkongsi pengalaman kami selama 4 hari di Singapura supaya ia boleh membantu anda merancang jadual perjalanan persiaran anda sendiri. Ini sama sekali tidak dimaksudkan untuk menjadi panduan muktamad. Anggap ia sebagai jadual perjalanan Singapura 4 hari yang realistik oleh orang sebenar!

Contoh jadual perjalanan Singapura ini mengimbangi jetlag kami dengan penuh semangat, lewat bermula dengan lewat malam dan termasuk beberapa minat yang mungkin anda kongsi atau tidak.

Akhirnya, saya telah menyebut beberapa tempat yang kami harap kami akan lihat, dan beberapa petua perjalanan umum untuk membantu pengalaman anda sendiri melawat Singapura menjadi lebih mudah. Nikmati!

Lihat juga: 200+ Kapsyen Instagram, Petikan dan Puns Instagram Amsterdam

Hari Jadual Perjalanan Singapura 1

Selepas tiba dengan penerbangan Scoot kami dari Athens ke Singapura pada awal pagi, kami mempunyai satu jam atau lebih untuk membunuh sebelum MRT (metro) dibuka. Kami menggunakan masa untuk minum kopi dan membeli kad pelancong 3 hari untuk sistem metro.

Apabila sistem metro akhirnya dibuka, kami melompat ke atas kapal dan menuju ke hotel kami.

Menggunakan MRT di Singapura

Sistem MRT di Singapura sangat mudah digunakan. Terdapat pelbagai pilihan tiket yang tersedia, dan kami memutuskan untuk mendapatkan pas pelancong 3 hari. Ini menyediakan perjalanan tanpa had menggunakan sistem metro Singapura selama 3 hari, menggunakan kad yang kami boleh menuntut bayaran deposit kembali kemudian.

Memandangkan kami berada dalam jadual perjalanan Singapura selama 4 hari, kami terpaksa mengeluarkan wang tambahan kad untukhari terakhir. Kami tidak menggunakan semua wang ini, dan kami sangat terkejut apabila kami bukan sahaja mendapat semula deposit kad kami, tetapi juga dana kami yang tidak digunakan kembali.

Sebaliknya, ia akan menjadi lebih murah sedikit untuk membeli Pas pelancong 1 hari dan tambah nilainya untuk baki hari kami di sana, kerana perjalanan sehala nampaknya jarang menelan kos melebihi 1 dolar dan kami tidak pernah menggunakan metro lebih empat kali pada hari yang sama kerana kami banyak berjalan kaki.

Tempat untuk menginap di Singapura

Bandar ini agak mahal apabila melibatkan penginapan. Penginapan yang lebih murah di sana, cenderung berkualiti rendah atau kawasan yang kurang diingini.

Walaupun seronok menginap di Marina Bay Sands, ini adalah di luar bajet kami. Sebaliknya, kami menemui tempat yang berpatutan di daerah Geylang di Singapura.

Kawasan Geylang terkenal sebagai daerah lampu merah, dan walaupun kami melihat rumah pelacuran di jalanan, kawasan itu bukanlah kawasan yang berbahaya. . Sebut sahaja ia menarik!

Fragrance Hotel Crystal

Bilik kami di Fragrance Hotel Crystal tidak tersedia semasa kami tiba pada pukul 7 pagi, yang tidak mengejutkan! Jadi, kami meninggalkan bagasi kami di bilik persalinan mereka dan menaiki metro ke pusat beli-belah berdekatan untuk mengambil sarapan pagi.

Apabila akhirnya kami mendaftar masuk ke hotel kami, kami mendapati ia boleh diterima. Tidak hebat, tidak buruk, hanya ok. Untuk harganya, kami fikir ia menawarkan nilai yang cukup baikuntuk duit. Jika anda sedang mencari tempat penginapan yang serupa di Singapura, anda boleh menyemaknya di sini – Fragrance Hotel Crystal.

Bugis Junction Mall

Masih awal kami meninggalkan bagasi di hotel, jadi kami melompat semula menaiki metro dan menuju ke Bugis Junction Mall. Ini bertindak sebagai persimpangan untuk laluan MRT di Singapura, dan kami juga memutuskan untuk bersarapan di sini.

Ini adalah pengenalan pertama kami ke pusat beli-belah di Singapura. Walaupun tidak sehebat beberapa pusat membeli-belah lain yang terkenal di Singapura, ia cukup menarik untuk bersiar-siar dan kemudian makan di medan selera.

Agak dihidupkan semula, dan dengan masa yang semakin hampir kepada 9 inci pagi itu, tiba masanya untuk meneruskan jadual persiaran di Singapura! Perhentian pertama, ialah kawasan Haji Lane dan Arab Street.

Haji Lane

Hari itu hujan ketika kami tiba di Haji Lane di Singapura. Agak memalukan, tetapi tidak banyak yang boleh dilakukan! Selain itu, kerana masih awal, belum banyak kafe, restoran dan kedai di Haji Lane yang dibuka.

Kami kemudiannya singgah untuk minum jus di tempat dalam gambar di atas, yang amat dialu-alukan . Oleh itu, kami berada dalam bahaya tertidur kerana jetlag jadi kami memutuskan untuk bergerak secepat yang kami boleh.

Haji Lane nampaknya ia adalah tempat yang bagus untuk dikunjungi pada waktu malam. Kami akan mencubanya pada 4 hari seterusnyaSingapura!

Skim Saham Basikal di Singapura

Berjalan di sepanjang Haji Lane, kami juga melihat sekilas pertama skim perkongsian basikal di Singapura. Ini paling kerap dibuka kunci dengan apl. Anda kemudiannya boleh menunggang basikal dan meninggalkannya di tempat yang anda suka.

Di beberapa bahagian dunia, terutamanya China, skim perkongsian basikal telah mengalami sama ada vandalisme atau lebihan bekalan basikal. Di Singapura, skim perkongsian basikal nampaknya berfungsi dengan baik. Saya pasti orang tempatan mungkin memberitahu saya secara berbeza!

Jalan Arab

Anda akan sering mendengar tentang Jalan Arab di Singapura. Ini sebenarnya lebih merujuk kepada kawasan kejiranan yang menjadi sebahagian daripada Haji Lane. Disebabkan cuaca, kami mungkin tidak memberikan masa yang sepatutnya kepada kawasan kejiranan ini di Singapura, tetapi kami bersiar-siar dengan baik.

Masjid Sultan Mosque

Masjid yang berwarna-warni ini boleh dikatakan sebagai pusat kawasan Arab di Singapura. Jika anda ingin melawat ke dalam, anda mungkin perlu menyemak masa yang tersedia kerana mereka tidak membenarkan pelawat pada waktu ibadat. Pakaian konservatif dan rasa hormat harus dilakukan semasa melawat Masjid Sultan di Singapura.

Muzium Seni Singapura

Dengan cuaca yang tidak menunjukkan tanda-tanda sebenar untuk bertambah baik, kami memutuskan untuk memilih aktiviti dalaman sebagai aktiviti kami. perkara seterusnya yang perlu dilakukan di Singapura. Muzium Seni Singapura ialah muzium seni kontemporari, yang sentiasa terbukti lucu!

Memaparkanpameran berputar, jujur ​​saya katakan kami melawat lebih banyak untuk manfaat teman wanita saya daripada saya! Menulis artikel ini beberapa minggu selepas melawat, saya tidak begitu ingat apa yang dipamerkan di sini, dan tidak mengambil sebarang gambar. Ia membuatkan kami kering seketika!

Kuil Sri Krishnan

Kuil Sri Krishnan ialah kuil Hindu yang terletak di Jalan Waterloo di Singapura. Ia dihiasi dengan terperinci, dan baru-baru ini telah menjalani pengubahsuaian. Kuil Sri Krishnan ialah satu-satunya kuil India Selatan di Singapura yang didedikasikan untuk Sri Krishna dan permaisurinya Rukmini.

Kuil Kuan Yin Thong Hood Cho

Terletak hanya sepasang daripada bangunan yang turun dari Kuil Sri Krishnan, ialah Kuil Kuan Yin Thong Hood Cho. Ini adalah kuil tradisional Cina, mula dibina pada tahun 1884. Saya mendapati kuil ini menarik untuk dikunjungi, dengan patung Buddha dan penyembah menggunakan tongkat tilik.

Kuil Kuan Yin Thong Hood Cho di Singapura tidak mengambil masa yang lama untuk melawat, tetapi saya akan mengesyorkan hanya tinggal di sana dan menonton untuk melihat apa yang berlaku. Anda mungkin akan mendapat beberapa buah yang diberikan kepada anda!

Makan tengah hari

Pada ketika ini kami mula membenderakan dengan teruk. Kami telah bangun lebih 30 jam, dengan hanya beberapa tidur yang terganggu secara sporadis dalam penerbangan dari Athens ke Singapura. Mungkin makan tengah hari akan membantu menyelamatkan kami?

Kami agak tidak berani semasa kamimenuju ke sebuah pusat membeli belah untuk mencari sesuatu untuk dimakan. Sudah tentu, kami akan menyedari bahawa pusat beli-belah adalah bahagian penting dalam kehidupan di Singapura!

Dan kemudian kami terhempas

Walaupun tidak dapat tidak, keletihan mengalahkan kami pada akhirnya. Mengakui kekalahan, kami pulang ke hotel kami di Singapura sejurus selepas jam 14.30, di mana kami benar-benar tidak bergerak sepanjang hari itu.

Hari Jadual Perjalanan Lawatan Singapura 2

Jetlag. Anda tidak boleh meramalkannya. Kami berdua telah terbang beratus-ratus kali, dan ini mungkin yang paling teruk yang kami alami dengannya.

Sudah tentu, fakta kami telah terjaga selama 36 jam tanpa tidur, melintasi banyak zon waktu dan berjalan kaki lebih 12 kilometer di Singapura sehari sebelumnya mungkin ada kaitan dengannya!

Oleh itu, ia adalah permulaan lewat selepas makan tengah hari. Nasihat saya di sini, apabila anda merancang jadual persiaran anda sendiri ke Singapura, jangan gila mengemas banyak barang. Anda tidak akan tahu betapa bertenaganya anda akan rasa apabila berada di sana!

Bas 63 ke Bugis Junction

Memutuskan untuk mencampur adukkan sedikit perkara, kami menaiki bas tempatan sehingga ke Bugis Junction. Kad pelawat tiga hari kami meliputi MRT dan bas, jadi anda hanya perlu mengimbasnya semasa kami menaiki dan turun bas.

Perjalanan bas lebih cepat sedikit daripada metro, mungkin disebabkan oleh satu menoleh terus. Turun di Bugis Junction, kami pergi bersarapan. Ini terdiri daripada telur cair,kopi dan roti bakar, dan juga sangat murah!

Bertukar ke Metro Singapura, kami kemudian menuju ke kawasan Bayfront.

Bayfront Singapore

Kawasan Bayfront yang dibangunkan semula Singapura telah menjadi simbol moden bandar itu. Kami akan melawat ke sini dalam beberapa hari akan datang, mengaguminya pada waktu siang dan pada waktu malam yang mana ia mungkin paling menakjubkan.

Malangnya bagi kami, hari itu mendung dan hujan, jadi kami mula-mula membuat keputusan untuk melawat Muzium Red Dot. Masuk ke sini adalah percuma untuk kami, kerana kami telah membeli tiket yang lebih murah untuk Domes at the Gardens of the Bay, dan Walkway melalui aplikasi Klook. Lebih lanjut mengenainya kemudian!

Muzium Red Dot Singapura

Muzium ini dikendalikan oleh salah satu organisasi anugerah reka bentuk terbesar di dunia. Fakta menarik – Saya melakukan beberapa kerja sekali-sekala untuk salah satu saingan mereka yang lebih eksklusif!

Muzium Titik Merah di Singapura menarik untuk saya berjalan-jalan. Di sini, anda boleh melihat pemenang dalam kategori reka bentuk seperti konsep dan inovasi. Beberapa reka bentuk adalah unik, dan yang lain saya tidak sabar untuk melihatnya di kedai-kedai!

Lihat juga: Bagaimana untuk pergi dari Lapangan Terbang Santorini ke Fira di Santorini

The Shoppes Mall di Marina Bay Sands

Saya' saya bukan peminat pusat membeli-belah. Saya bukan peminat membeli-belah noktah. Tetapi tidak selalunya anda mengunjungi pusat beli-belah dengan terusan yang lengkap dengan bot yang melaluinya.

Itu, dan ia besar. Maksud saya SANGAT besar!

Kami memutuskan untuk melalui sini,berhenti untuk makan tengah hari, dan kemudian teruskan ke Gardens by the Bay. Saya biasanya tidak akan mengesyorkan pusat beli-belah sebagai salah satu perkara yang perlu dilakukan di bandar, tetapi anda perlu meluangkan sekurang-kurangnya sedikit masa di The Shoppes!

Gardens by the Bay

Berjalan kaki singkat membawa kami ke Gardens by the Bay. Ini adalah senarai teratas saya untuk melihat di Singapura, dan saya sudah lama menantikannya.

Kami telah menempah beberapa tiket di apl Klook yang memberi kami kemasukan ke kawasan berbayar seperti Walkway dan Domes. Semuanya berjalan dengan baik, dan saya mengesyorkan agar pelawat di Singapura turut memuat turun apl itu hanya untuk menyemak tawaran yang tersedia.

Apakah itu Gardens by the Bay?

The Gardens by the Bay di Singapura ialah kawasan hijau yang besar yang terletak berhampiran dengan Marina Bay Sands. Fikirkan ia sebagai versi futuristik taman botani abad ke-18!

Dua bunga rumah kubah eko tertutup dan hutan hujan, terdapat kawasan hijau yang besar dan 'pokok besar' gergasi.

Ia adalah tempat yang menarik untuk dikunjungi, semata-mata kerana usaha ekologi pada skala ini sangat jarang berlaku di dunia moden. Malah sebarang jenis projek pada skala ini adalah jarang berlaku!

Kubah Bunga

Terdapat dua kubah gergasi di Gardens by the Bay, dan pertama yang kami lawati ialah Flower Dome. Jika foto setakat ini telah memberi anda gambaran tentang skala perkara di Singapura, anda boleh mengambil kata saya itu

Richard Ortiz
Richard Ortiz ialah seorang pengembara, penulis dan pengembara yang gemar dengan rasa ingin tahu yang tidak pernah puas untuk menerokai destinasi baharu. Dibesarkan di Greece, Richard mengembangkan penghargaan yang mendalam untuk sejarah negara yang kaya, landskap yang menakjubkan dan budaya yang meriah. Diilhamkan oleh keghairahannya sendiri, dia mencipta blog Idea untuk melancong di Greece sebagai cara untuk berkongsi pengetahuan, pengalaman dan petua orang dalam untuk membantu rakan pengembara menemui permata tersembunyi di syurga Mediterranean yang indah ini. Dengan semangat tulen untuk berhubung dengan orang ramai dan melibatkan diri dalam komuniti tempatan, blog Richard menggabungkan kecintaannya terhadap fotografi, bercerita dan mengembara untuk menawarkan pembaca perspektif unik tentang destinasi Greek, daripada hab pelancongan yang terkenal hingga ke tempat yang kurang dikenali di luar jalan dipukul. Sama ada anda merancang perjalanan pertama anda ke Greece atau mencari inspirasi untuk pengembaraan anda yang seterusnya, blog Richard ialah sumber utama yang akan membuatkan anda teringin untuk menerokai setiap sudut negara yang menawan ini.